![]() |
Re: Hva betyr mest for deg?
-Serviceinnstilling. Survefjes bør med fordel få så god "attest" fra selskapet slik at konkurrenten få tak i de.
-Pris -Renslighet/moderne ombord AA sin Saab340 var et godt eksempel på det motsatte. Jeg betalte ikke den turen selv, men det var langt fra moderne, det lukta veldig gammelt, nesten som de gamle røde T-banevognene i Oslo, og jeg tror ikke jeg så ett eneste smil på flyvertinna. Jeg hadde ikke sovet på mange mange timer og hadde hatt vondt i hodet siden vi passerte Grønlandsisen - hadde bare noe av dette være bedre ombord så hadde turen der blitt bedre for min del, selv om det satt et par tilfeller av trassalder-unger rett bak og laget svært lokal turbulens på de nest bakerste stolene i flyet... Halvveis i flighten: "Mum, are we there yet?..... Are we there yet?... Muuuuu'uuuuum?.... MUM!!!" "What?" "Are we there yet?" "No not just yet, honey" "YES WE AAAAA'ARE!" :rolleyes: Slike opplevelser kalles med et annet ord: prevensjon. Så jeg foretrekker vel også å ikke havne i nærheten av slike igjen EVER ombord i små fly, selv om dette er utenfor hva jeg forventer at flyselskapene kan gjøre noe med :) |
Imøtekommende og trivelige kabinansatte er alfa omega synes jeg:)
|
Vissheten om at det finnes en profesjonell organisasjon bak smilene og reklamekampanjene som kan løse problemer når de oppstår. Og problemer oppstår.
|
At jeg kommer meg fram som planlagt, at man blir håndtert på en profesjonell måte hvis avvik skulle oppstå og at man etter fullført reise skal sitte igjen med en god følelse av at "dette var verdt pengene" :)
|
* direkt non-stop flights. Jeg foretrekker en selskap fom flyr med direkte.
* selv om det lyder sexistisk: Beautiful young stewardesses. * om jeg har valget mellom selskaper med forskjellig equipments sa vinner 737 operatören. Dette er definitiv en personlig "spleen". |
Benplass for penga. Med nogenlunde lik pris, så er pitch viktigere enn det meste annet for meg.
Jeg flyr nok til å vippe på grensa til å jha sølvkort et sted, litt avhengig av året. Ser jeg muligheten til å berge det et år til, så kan det være avgjørende også. |
champis og bloody mary, en bra film, komme fram til rett tid og slippe å ha tinitus i to uker etter å ha lidd meg gjennom x antall timer med ungeskriking.
|
Det viktigste er at flyene ikke kræsjer på veien. Alt annet er egentlig ganske underordnet. Underholdning sørger jeg for sjøl.
K |
Dette kan også illustrere forskjellen i strategi mellom selskaper:
Flyr jeg i jobb blir det oftest SAS, fordi de har flere avganger (flyr da oftest fra EVE, SAS fem daglige til OSL, DY en eller to), bedre forbindelser videre, lounger og bedre komfort utenlands. Innenriks flyr jeg gjerne DY hvis det passer med tiden, men bortsett fra i firkanten OSL-TRD-SVG-BGO er det få avganger å velge mellom, så fleksibiliteten blir jo borte. Privat, når jeg må betale selv og går etter pris, pris og pris, uten endringsmulighet, flyr jeg det billigste av dem, såfremt det går på skapelig tid. . |
BU662! Hvordan sikrer du deg unge sexy flyvertinner? Og hva gjør du om du får noen eldre vertinner eller menn? Går du av flyet?
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
-A |
Det er jo ingen hemmelighet at gjennomsnitt alderen på kabinpersonalet i SAS er forholdsvis høyt. Dette har jo også blitt poengtert en rekke ganger ved at SAS har høye lønnsutgifter til sine ansatte i kabinen på grunn av høy ansiennitet. Unge å nye cabinansatte har i stor grad valgt andre selskaper fordi begynnerlønnen hos SAS er lavere enn fks. DY. Svært mange unge kabinansatta har også byttet fra SAS til fordel for andre selskaper. Derfor tror jeg BU662 velger bort SAS, selv om det definnetivt også finnes unge flyvertinner i SAS også.
Hvilken grad han synes de er sexy eller ikke får være opp til han å bedømme;) |
Quote:
|
Quote:
Quote:
Så får du heller i benytte dagen til å konspirere om du ikke tror meg. |
9 av 10 i kabinen hos SAS kan vel karakterieseres som ugler. (4 flighter med SAS de to siste dagene). God service gir de likevel, og de gjør stort sett en veldig god jobb. Faktisk så mener jeg at jeg får bedre service av de på 50+ enn de på 35-. De unge virker ikke som de har helt peiling på hvordan de skal håndtere passasjerer for å få frem følelsen av god service. De som gjør den beste jobben, etter min mening, er homofile mannlige flyverter. Det er bare de som har gitt "det lille ekstra" som gjør at servicen perfekt. Ingen grunn til å tenke gris, jeg snakker f.eks. om å bytte ut hele vannglasset med et nytt med nye isbiter, i stedet for å fylle på, siden isbitene hadde begynt å smelte.
Turene mine med SAS de to siste dagene, BGO-CPH-BLL og BLL-CPH-OSL-BGO, hadde alt man kunne forlange av "hva betyr mest for deg", bortsett fra mange direkteavganger mellom BLL og BGO. Hva sier man om gratis mat, vin, øl, brennevin og champagne i Y (Y/S nedover, C tilbake) på en times flight? Presise flighter, stort sett ok med plass, hyggelige FA og rett og slett en lite stressende tur. Kan hive inn en minirapport med et par bilder senere, der test av mat-tilbudet og OSL og CPH er viktigste ingrediens. |
Ugle=Egenalder +7 år , eller noe slikt ?
|
Nei, 50+ er ugle, hvis de er slitne og gjemmer seg bak et lass med sminke. Jeg har overhodet ikke noe i mot eldre flyvertinner, siden jeg flyr av andre grunner enn å bli sjekket opp av damer.
|
Absolut viktigast är att jag blir väl omhändertagen både på backen och i luften d.v.s att jag känner mig välkommen. Avslutar jag min resa med ett "go-feeling" och berättar om det för mina bekanta har bolaget i fråga lyckats.
|
All times are GMT +2. The time now is 21:24. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.