Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Da fikk NAX forsvarskontrakten da... (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=25969)

seilfly 23-12-2007 11:35

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...

Uansett så reiser man uavhengig av hvor "avtalepartneren" flyr. Norwegian rotet seg bort med rutetilbud til Andenes en periode og de hadde ikke Forsvaret avtale med. -Man måtte allikevel reise med Norwegian (Fokker 50) til Bodø eller Tromsø. Tror man reiser med avtalepartneren så fremt de faktisk har ruter til bestemmelsesstedet.

FlightDeck 24-12-2007 14:27

Avtalen gjelder fra 1. februar 2008, så da bør vel billettene legges ut rimelig snart - selv om Norwegian her allerede har sikret seg passasjerene.

MD11 24-12-2007 14:40

Jeg er veldig spent på frekvenser og tidspunkter for ruten TRD-BOO-TOS. Håper det blir to daglige, en morgen og en ettermiddag.

STARSHIP 2 25-12-2007 00:36

Quote:

Originally Posted by MD11 (Post 228874)
Jeg er veldig spent på frekvenser og tidspunkter for ruten TRD-BOO-TOS. Håper det blir to daglige, en morgen og en ettermiddag.

håper samme fly flyr helt fra Bergen (eller Sola), slik at det blir greit å komme seg fra Bodø til Bergen :) .

ENGM RAMP 25-12-2007 13:10

Kan hvem som helst kjøpe billetter på strekningen TRD-BOO-TOS a?

MD11 25-12-2007 20:42

Quote:

Originally Posted by ENGM RAMP (Post 229005)
Kan hvem som helst kjøpe billetter på strekningen TRD-BOO-TOS a?

Det blir en helt vanlig ruteflyvning etter det vi vet.

dimmaua 26-12-2007 16:03

Vet noen om det kommer tidstabell for TOS-BOO-TRD og OSL-BDU-OSL snart? Det er jo kun 1 måned igjen til 1. Februar ... :-)

sukram 26-12-2007 16:42

Kanskje er det en mulighet for at det opprettes en base for Norwegian i Bodø og/eller (kanskje mer sannsynlig) i Tromsø. Kommer jo flere Norwegianfly innom byen(e) når de starter den nye ruta, vil jeg tro.

Om så skjer, øker vel det også muligheten for flere utenlandsruter direkte.

STARSHIP 2 26-12-2007 17:45

Quote:

Originally Posted by sukram (Post 229267)
Kanskje er det en mulighet for at det opprettes en base for Norwegian i Bodø og/eller (kanskje mer sannsynlig) i Tromsø. Kommer jo flere Norwegianfly innom byen(e) når de starter den nye ruta, vil jeg tro.

Om så skjer, øker vel det også muligheten for flere utenlandsruter direkte.

jeg hadde vært fornøyd med 1 utenlandsrute fra Bodø :).

Spent på hvor mange daglige frekvenser det blir på denne ruta når Norwegian starter opp.

MD11 26-12-2007 18:45

Det blir meget spennende og se rutetabellen for den nye kystruten TRD-BOO-TOS. Om flyet starter i TRD eller TOS vet jeg ikke men det mest naturlige er at man flyr en maskin fra hver endestasjon. DY har allerede base i TRD og jeg vil tro at man iallefall starter opp herfra om morgenen. Base i TOS er vel heller ikke utenkelig på sikt. En maskin står allerede der oppe ( OSL ) på natta og DY har som krav 3 fly for at en base skal lønne seg. Da mangler man to, hvis man får en maskin til for og fly BOO-TRD så er man oppe i to.

Brave 26-12-2007 21:09

http://www.nye-troms.no/nyhet.cfm?nyhetid=3373

seilfly 26-12-2007 21:16

Synd! Synd!

Chaos Controller 26-12-2007 21:56

Blir interessant aa se hva som skjer med aapningstidene paa Bardufoss om det ikke er noen betalende kunder som kommer inn der paa kveldene lengere...

TCAS 26-12-2007 22:26

Så det betyr 2 daglige avganger daglig for DY sin del, mot SAS sine 3 i dag?

apron 27-12-2007 11:04

...når/om har SAS planer om å redusere sin produksjon? Rutetabellen viser 3 daglige i April..?

All times are GMT +2. The time now is 06:41.

Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.