![]() |
Re: Vil lyntog i Norge føre til flere direkteruter regionalt?
Quote:
Hvis jeg har tråkket noen på Møre på tærne, må de virkelig be om unskyldning. Tankene var ikke onde i sinnet ;) |
Quote:
|
Quote:
Personangrep er søppel og heldigvis slår moderatorene ganske så raskt og effektivt ned på det. |
Quote:
Uansett så tror jeg kanskje at mange som ikke bor på kysten, men "bare" har en fjellovergang i veien for å komme seg til en eventuell høyhastighetsbane, kanskje heller kjører over fjellet eller opp dalen for å komme til toglinjen og følgelig "stjeles" passasjerer fra AES, MOL, KSU med flere.. Quote:
|
Et lyntog som gjør unna distansen Kristiansand-Oslo på 2 timer ville parkert innenriksflyging fra Kjevik tror jeg, ihvertfall hvis banen ble bygd med forlengelse Stavanger (og Bergen). Uten å ha tall så tror jeg at utenriksrutene kunne vare videre, KLM har mange reisende til AMS og videre fra KRS.
|
Quote:
Så da tar vi utgangspunkt i det. Strekningen Ålesund - Oslo har blitt lansert som aktuell. Da tar vi diskusjonen om hva som ville ha skjedd med flytilbudet på AES den dagen banen sto ferdig. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Nå blir det neppe lyntog i det hele tatt tror jeg, men om det skulle bli er det vel storbyene som gjelder. Hvis ønsket er å diskutere hvisomatte det skulle bli lyntog overalt; Gjerne for meg. |
All times are GMT +2. The time now is 15:28. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.